.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
آمریکا پشت پرده خواستار منحل شدن الحشد الشعبی
یکی از اعضای الفتح عراق فاش کرد آمریکا به مقامات این کشور پیشنهاد کرده الحشد الشعبی را منحل کنند تا آن‌ها ارتش عراق را مجهز کنند.
آمریکا پشت پرده خواستار منحل شدن الحشد الشعبی

به گزارش شمال نیوز ، عائد الهلالی، یکی از اعضای جنبش الفتح عراق فاش کرد در سفر هیات عراقی به واشنگتن که هفته گذشته اتفاق افتاد، آمریکایی‌ها خواستار منحل شدن الحشد العشبی شدند.

 

براساس گزارش المعلومه، این مقام عراقی اعلام کرد: واشنگتن در این مذاکرات، با خرید جنگنده‌های رافال فرانسه توسط عراق مخالفت کرد. آمریکا به بند‌های قرارداد نظامی با عراق پایبند نیست و برخی از بند‌های مربوط به تجهیز تسلیحاتی نیروی هوایی عراق را هشت سال پس از توافق اجرا کرده است.

 

او با فاش کردن اینکه طرف آمریکایی درباره تجهیز تسلیحاتی نظامی و هوایی، خواستار انحلال سازمان الحشد الشعبی شده‌اند، گفت که آمریکا توافق واردات جنگنده به عراق را اجرایی نمی‌کند و از ۳۲ جنگنده، فقط ۱۶ جنگنده تحویل عراق داده شده است.

 

این سیاستمدار عراقی با اشاره به اینکه تجهیز تسلیحاتی آمریکا، در آینده به ضرر حکومت عراق است، خاطر نشان کرد: آمریکا چشم خود را به روی جنگ نیرو‌های عراقی با تروریست‌های داعش بست. عراق هم بدون اینکه یک قدرت نظامی بزرگ شود، نخواهد توانست پیشرفت کند.

 

از سویی دیگر یک منبع به شبکه العهد گفته است که مقامات آمریکایی در دیدار با همتایان عراقی خود به بودجه تخصیص داده شده به سازمان الحشد الشعبی عراق اعتراض کردند و خواستار کاهش آن شده بودند، اما هیأت عراقی این درخواست را رد و تاکید کرد که این، موضوعی داخلی است.

 

این منبع که خواست نامش فاش نشود، افزود: «هیأت [عراقی] شرط کرده پهپاد‌های آمریکایی [در عراق] غیرمسلح باشند و بدون موافقت عراق پرواز نکنند».

 

العهد در پایان به نقل از منبع مذکور خبر داد واشنگتن با درخواست هیأت عراقی در خصوص اطلاع از تعداد نیرو‌های آمریکایی مستقر در عراق و محل استقرار آن‌ها موافقت کرده است و همچنین دو طرف توافق کرده اند پرونده امنیتی عراق جدای از پرونده سوریه باشد.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.108 seconds.